Aktualności

Friday, 08 May 2015

Biuro Rachunkowe a Klient – jak się komunikować, aby się rozumieć?

Biuro Rachunkowe a Klient – jak się komunikować, aby się rozumieć?

Sprawny przepływ informacji pomiędzy Klientem a biurem rachunkowym warunkuje dobre relacje i satysfakcjonującą współpracę. Dlatego też komunikaty przekazywane w ramach kooperacji biura rachunkowego i Klienta powinny być jasne i czytelne. Aby uniknąć zakłóceń w komunikacji, zarówno księgowy, jak i Klient powinni dołożyć wszelkich starań, aby informacje, jakie sobie przekazują, były zrozumiałe dla drugiej strony. Równie ważne jest to, aby wszelkie istotne informacje docierały do odbiorców na czas, tzn. w wyznaczonych terminach.

Komunikacja na linii biuro rachunkowe – Klient 

Zakres komunikacji pomiędzy biurem rachunkowym a Klientem jest bardzo szeroki. Księgowi komunikują się ze swoimi Klientami między innymi w sprawie wyników finansowych firmy;  bilansów, rachunków zysków i strat; kwot podatków i składek ZUS do zapłaty czy listy płac pracowników. Klienci z kolei kontaktują się z biurem księgowym, gdy chodzi o dokumenty księgowe do rozliczenia; dokumenty kadrowe pracowników lub pojawiające się w związku z prowadzoną działalnością pytania czy wątpliwości. 

„Po drodze” nietrudno o niedomówienia lub niejasności. Warto zatem już na początku ustalić sobiezasady współpracy, między innymi poprzez wdrożenie odpowiednich procedur – w efekcie odpowiednio prowadzona komunikacja zoptymalizuje pracę biura rachunkowego, a Klientowi zapewni komfort i poczucie bezpieczeństwa.

Podstawowa zasada – różne języki, ale ten sam cel

Faktem jest, że przedstawiciele wielu profesji posługują się swoim własnym „branżowym” językiem. Podobnie jest w przypadku księgowych. Komunikację z Klientem dodatkowo utrudniać może fakt, że terminologia związana z prowadzeniem księgowości sama w sobie bywa zawiła i niezrozumiała dla przeciętnego Kowalskiego. Co więcej, za obco brzmiącymi słowami, których znaczenie niby każdy zna i rozumie (jak CIT czy ryczałt), czai się niejednokrotnie niewiele mówiące znaczenie.

Dlatego też dobry księgowy powinien umieć wczuć się w sytuację swojego Klienta, który ma prawo nie rozumieć, czego tak naprawdę dotyczy rozmowa. Księgowy, w swojej codziennej komunikacji
z Klientem, powinien ograniczyć do minimum słownictwo branżowe, a także upewnić się, że Klient rozumie kierowany do niego komunikat. Pytając, czy wszystko jest jasne, w prosty sposób uniknąć można kłopotliwych nieporozumień, a także sprawić, że Klient czuje się komfortowo. 
Równie ważne jest, aby Klient – nie rozumiejąc omawianego zagadnienia, nie obawiał się pytać – biuro rachunkowe jest przecież do jego dyspozycji. 

Drodzy czytelnicy, jeśli macie pytania lub sugestie dotyczące komunikacji pomiędzy biurem rachunkowym a jego Klientem – dajcie nam znać.

 

Oceń artykuł:

Najczęściej czytane

VAT a sprzedaż samochodu osobowego w 2015 roku

Kwestie związane ze sprzedażą firmowego samochodu osobowego i podatkiem VAT budzą wątpliwości wielu przedsiębiorców. Jakie warunki musi spełnić podatnik, by uzyskać zwolnienie z podatku VAT od sprzedaży samochodu osobowego? Czy przy zwolnieniu od podatku VAT należy dokonać jego korekty?

Wednesday, 13 May 2015

Polityka rachunkowości – wszystko, co powinieneś o niej wiedzieć. Także wtedy, gdy Twoją księgowość prowadzi biuro rachunkowe

Polityka rachunkowości to księgowy kodeks każdego przedsiębiorstwa. Czy w Twojej firmie funkcjonuje taki dokument? Jeśli nie, łamiesz prawo. Dowiedz się, czym jest polityka rachunkowości, kto powinien ją sporządzić i co powinna zawierać.

Saturday, 18 July 2015

Cennik Biur Rachunkowych

Przeglądając ofertę biura rachunkowego bardzo często sięgamy również do cennika, aby zobaczyć ile kosztuje dana usługa. Niestety bardzo często na stronie internetowej danego biura nie możemy znaleźć szczegółowej informacji. Nasi specjaliści objaśniają dlaczego tak jest.

Tuesday, 24 February 2015

W jakim celu wydaje się zaświadczenie A1

W jakim celu wydaje się zaświadczenie A1? Aby potwierdzić ustawodawstwo zabezpieczenia społecznego. Co to oznacza? – Że zaświadczenie A1 potwierdza, pod przepisy jakiego państwa podlega dana osoba, jeśli chodzi o opłacanie składek. W jaki sposób uzyskać takie zaświadczenie A1 i skorygować dane w nim zawarte w razie potrzeby? Biuro Księgowe Perfekto spieszy z odpowiedzią.

Tuesday, 02 July 2019

Jakie programy wybierają księgowi?

Dziś nie tylko duże, ale też średnie i małe przedsiębiorstwa starają się usprawnić swoją pracę poprzez użycie programów komputerowych pomocnych przy tworzeniu dokumentacji i rozliczeniach z fiskusem i ZUS. Obecnie na polskim rynku dostępnych jest wiele specjalistycznych programów dla księgowych. Ich producenci wciąż je udoskonalają, oferując coraz nowsze wersje swoich produktów.

Monday, 20 July 2015